Pastagratäng med salami och mozzarella recept

Igår gjorde jag en god och enkel pastagratäng. Det bästa med detta receptet är att inga mått behövs, du bestämmer själv ;)
 
Vad du behöver
 
Ca hur mycket jag la i, 1 person
1. Pasta
2. 3 skivade salami
3. 4 tsk pesto
4. 1/2 vitlöksklyfta
5. Färska tomater eller soltorkade, la ca 4 st
6. Mozzarella
 
Gör så här
- Sätt ugnen på 225 grader.
- Koka pastan, låt vattnet rinna av och lägg tillbaka pastan i kastrullen
- Blanda i pesto.
- Klipp salami i strimlor och blanda ner
- Pressa vitlöken och blanda ner
- Blanda allt väl och häll över i en ugnssäker form
- Placera ut färska eller soltorkade tomater och riv mozzarella över,  
- Sätt in gratängen mitt i ugnen i ca 10 minuter tills osten smält och är gyllenbrun.
 
Resultatet
 
Ångrar mig att jag la för lite mozzarella, så snåla inte med mozzarella ;) men gott blev det och gick snabbt oxå

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0