Before and After fotvård

I fredag var jag på fotvårds behandling här i Landskrona och jag tänkte nu lägga upp före och efter bilder. För er som har fotfobi ska kanske inte titta haha :P.

Måste tillägga att jag aldrig gör någon form av "pedikyr" på mina fötter eller tånaglar här hemma vilket är lite slarvigt. Endast standard saker gör jag tvätta, klippa naglarna och lägga nagellack. Eftersom jag nu har torra fötter så ska jag inte slarva egentligen utan bör ha fotbad ibland, fila under fötterna och lägga kräm så att mina fötter inte blir torra

Här har ni resultatet efter mitt besök hos La.fötter

 

(Höger) Mina hälar var tydligen väldigt torra plus lite död hud. Ett problem som jag hade ofta var små hårda hudbitar som stack ut, vilket gjorde att jag kunde känna av hur det fastnade i mattan när jag gick barfota hemma. Mina strumpbyxor gick alltid sönder efter första användning.

Allt sånt är borta nu men jag kan fortfarande känna av små små bitar men inte lika farligt.

 

(Vänster) Det finns fortfarande lite vit(torrhud) kvar på hälarna. Jag hade ett tunt lager av torrhud så han kunde inte fila allt för mycket utan att komma åt självaste huden, vilket hade gjort saken värre då. Han filade ett par gånger för mycket på samma ställe och OMG

vad det brändes och gjorde ont :(.

 
Något jag är nöjd med, är att han fick bort all hård/död hud på sidorna av tånaglarna. Men han klippt bort allt för mycket på båda stortå, började blöda lite. Jag har fortfarande ont eftersom det är precis in till "köttet" nu. När jag går eller när saker kommer emot som tex strumpor så får jag ont och igår när jag duschade så gjorde det ont när vatten kom på stortå :/. Jag brukar aldrig klippa mina tånaglar så här kort, kan vara anledningen till varför det är så känsligt

 

Här på sidor var der mest torrhud och det fick han bort bra, nu är det lent och fint ;).

 

Vad jag tyckte om La.Fötter.

Det var lite tråkig inredning, skulle haft längre massage, trodde han skulle använda några speciella krämer eftersom det han gjorde kan jag göra här hemma(har olika material till naglar). Han var trevlig vilket är ett plus och jag är rätt så nöjd med resultatet förutom det med stortå hehe :P


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0