Fuck u comviq

Okej nu kommer mitt hat inlägg till comviq. Sen jag ansökte om deras fast pris 245 kr abonnemang, så har jag och Ivo aldrig haft så här mycket kontakt med comviq som dessa senast veckorna. Vi båda har varit kund hos dem i många många år men nu vill man byta
 
Okej här kommer olika problem som vi har haft och varit tvugna att kontakta dem
 
1: Detta med chatt suger ibland, vissa saker hade gått snabbare genom samtal. Jag hatar när man chattar med comviq och så kopplas det ifrån och man måste ta om allt igen med någon annan
 
2: Ivan kunde inte fixa mitt konto och kontaktade dem i 3 dagar
utan någon hjälp, fjärde dagen fick han till det
 
3: Jag fick 1 gb att surfa för och Ivan 2. Var tvungna att skriva till dem igen för att få 3 GB
 
4: Ivan får inte till det med e-faktura och dem kunde inte riktigt göra något åt problemet och sa att han skulle vänta till han få hem en faktura och det kommer säkert gå då. Mmmm låter precis som dem vill att man ska betala 39 kr för pappret. Som tur gick det med email-faktura
 
5: När jag skapade mitt konto så såg (och fortfarande inte) det inte ut som Ivans. Jag saknar alla flikar och när jag kontaktade dem så fick jag svaret "det kommer komma upp när du får din första faktura" konstigt eftersom Ivan behövde inte få hem sine första faktura
 
6: Tycker det är dumt att kort efter abonnemang kom tanka på
fast pris 245 kr med samma erbjudande :/.
 
och nu till min iPhone 5 som jag beställde hos dem
 
1: Det tog oss 4 försök till köpet gick igenom
 
2: När jag kontaktade comviq (chatt) och frågade om det verkligen stämmer att jag kommer få mobilen inom 2-4 dagar så skrev han "om det står så på hemsidan så är det det". Efter 5 dagen kontaktade vi dem och då hade mobilen inte ens skickats. Vi fick ringa deras webbutik och där fick vi en helt annan information. Varan är slut och kommer NOG in denna veckan av apple och jag BÖR få min iPhone nästa vecka :/. 2-4 dagar är rena lögn och det handlar mer om 3 veckor. Här känner man sig som kund väldigt lurad.
 
3: När Ivan tog upp detta på chatt så fick han svaret "detta kan vi inte veta" och då sa Ivan "varför ändrar ni inte leverans tiden då eftersom det är långt ifrån sanningen", svaret han fick "Det är leverantörernas uppgift" VA!.
 
4: Vi fick inte ens kvitto eller ordernr via hotmail när vi beställde :/
 
Nu på onsdag ska Ivan ringa till deras webbutik, ifall det fortfarande inte har fått in iPhone 5 så ska vi säga upp beställningen och beställa från Apple där står det iallafall 2 veckor.
 
 
(sorry för ett långt inlägg men är bara så sur på comviq)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0