Mina 3 nya ansiktsprodukter

I måndags (2 juli) byte jag ut mina gamla ansiktprodukter som jag har använt i ca 2 år till 3 helt nya. Dem jag använder nu är Neutrogena oil free moisturiser, Clean start wash of och Clean start bedtime for breakouts. Det tog inte långt tid för mig att märka att dessa produkter passar bra på mig. Sen måndags(2 juli) har jag inte fått en enda finne på morgonen eller under dagen. Detta är verkligen ett mirakel haha speciellt då jag har slarvat lite med maten och ätit onyttigt men har ändå inte fått varken en tini-mini eller "stor" finne, något jag fick direkt innan. Clean start bedtime for breakouts har verkligen hjälpt där vilket Proactiv aldrig egetligen gjorde,
en produkt som håller det den lovar (för mig iallafall)
 
Mitt ansikte har slutat flagna på pannen, är inte och känns inte torr efter rengöring, blivit mjukare och börjar sakta jämna ut där huden är röd och irriterad. Jag har fortfarande problem att min hud blir oljig under dagen men det är nog efter så många år av fel produkter,
hoppas det lugnar sig snart oxå.  
 
Jag pendlar fortfarande fram och tillbaka om jag ska använda ansiktsvatten eller inte? Det känns väldigt konstigt att inte använda en toner efter rengöring haha. Jag måste så klart ha en mild toner eftersom mitt ansikte är väldigt känslig och blir lätt irriterad, vill inte att det ska göra min hud röd. Vet någon av er en bra toner som passar till min beskrivning?
 
Mina 3 nya produkter som har gett mig ett resultat efter bara 1 veckas användning
 
Jag använder även Nivea aqua sensation moisturizer 
men mer till vinter då huden blir lite extra torr av kyla. Nivea aqua sensation känns väldigt skön på huden,torkar snabbt in och ger gott om fukt oxå.
 
Just nu är mitt ansikte rött och har märke/fläckar, men detta är pågrund av min allergiska reaktion av penicillin men börjar sakta gå neråt :). Jag kommer göra ett inlägg om mina gamla produkter vilket var Proactiv så håll utkik ;). Sorry att inlägget blev så långt hehe, svårt att hålla
sig kort när man vill få med allt.
 
(Detta är resultatet jag fick betyder inte att det kommer vara samma för alla.)

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0