Min nya lägenhet

Hejsan. Nu sitter jag i min nya lägenhet. Den är rätt så mysig men sen avgör inredningen hur lägenheten ska se ut eller vara. En lägenhet kan aldrig vara mysig av sig själv (om det nu inte handlar om de ny byggda lägenheter som brukar redan från början se bra ut), det är möblerna och hur man lägger upp allt som gör det. Jag tänkte lägga fram lite bilder på lägenheten, hur jag bor nu ihihi. Jag tänkte berätta lite för och nackdelar med detta ställe.


Nackdelar

1. Väldigt liten toalett, när man sätter sig på toalettstolen så rör knäna i stort sätt väggen.


2. Väldigt skrämmande källare och en fattig tvättstuga, bara en tvättmaskin.


3. Spisen är urgammal i stor sätt hehe.


4. När det kommer till nyckel så är den väldigt konstigt. Måste använda två nycklar, en används till porten och till källaren (men som tur så har jag kod för att komma in i byggnaden). Sen finns det en annan som är till lägenheten och denna används både för att komma in och låsa lägenheten innifrån (väldigt ovanligt). Plus att nyckel ser ut att vara den första nyckel som uppfanns på jorden :P.


5. Bor FÖR NäRa familjen :S. Vet ej om jag nämnde innan men vi bor i samma byggnad, dörrarna bredvid varandra, Exakt närmre än så kan man inte komma.


6. Allt för litet förråd.


7. Hade viljat ha mer plats för mina skor, har runt 26 st klackar men inte mycket plats att lägga dem. Men som tur så har jag kartonger till nästan alla så dem ligger i en av garderoberna (i hallen), där mina kläder inte är så klart. Och de som ej har en kartong är i hallen elr i källare, dem jag ej använder så mycket.


Positiva saker

1. Busshålls platsen är väldigt nära lägenheten, knappt 1 minut ifrån. En annan sak som är bra är att den förra bussen jag fick ta i det området jag bodde innan låg lite längre bort, så om jag hade buss 22 över så var jag tvungen att lämna lägenheten 19 över. När det kommer till denna busshålls platsen så har jag buss 25 och kan lämna lägenheten 24 (dessa tider gäller då jag ska hinna med tåget 38)


2. Sovrummet är inte på den sida där trafiken är.


3. Tre STORA garderober, så jag får shoppa mer nu så att jag kan fylla dem ihihih :P.


4. Jag har Mtv i denna lägenhet, fast okej Mtv börjar bli lite tråkigt samma musik hela tiden plus SAMMMA reklam hela tiden.


5. Även om det är lite jobbigt att bo så nära familjen så finns det en positiv sak med det hela är att jag har mat hela tiden. Om jag inte orkar laga något eller har lite mat i kylskåpet (student=fattig) så är det bara att sticka över till dem.


Så nu kan ni avgöra om dem positiva övervinner dem negativa och tvärtom.



Och här kommer bilderna på hur det ser ut i min lägenhet



Dagens outfit var


Kommentarer
Postat av: Anonym

gumman har du flyttat helt själv eller? kram

2009-03-31 @ 14:44:56
Postat av: Anonym

/selime

2009-03-31 @ 14:45:35
URL: http://angjelinaminprinsessa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0