10/2 - 2009

Hejsan. Är hemma nu, kom precis hem från skolan. Jobbade idag lite med gruppen. Om jag skriver lite konstiga saker elr så, så är det bara för att jag är seg i huvudet. Fan fick underkänd på min tenta som jag hade förföra lördag, 7 poäng ifrån jippi skit roligt. Men jag märkte att vissa saker fick jag fel pågrund av mina anteckningar, det är det som är nackdelen när man måst använda sina anteckningar till en tenta från föreläsningarna för det kan lätt hända att man missuppfattar något och skriver fel. Jag börjar irritera mig på en sak, att tåget kommer försent helllllllla tiden. Det kvittar vilken tid jag ska ta tåget, eftermiddag eller eftermiddag så är tåget ändå förenad. Idag så var den en kvart förenad och även när jag skulle ta tåget hem så var den oxå förenad, 5 min. Fan jag vill shoppa, men lite ont om pengar nu, du vet innan man får sin lön, allt känns så dystert utan pengar.


Det var något jag läst i Metro förra veckan som irriterade mig. Det var en 18 årig kille som anföll en 29 årig kvinna, men som tur så lyckades hon komma loss då hon bet honom i tummen. Han efterlämnade sig sin blodiga vante och med DNA kunde man spåra att vanten tillhörde killen och kvinnan kunde även peka ut killen. Av någon anledning tyckte tingsrätten att detta inte var tillräckligt med bevis. ALLTSÅ kom igen hur idiotiska är dem, allvarit talat hur mycket facking bevis behövs det egentligen. Om blodet är han och hon kunde exakt peka ut han vad säger det då. Och gissa vad för ursäkt han hade som tydligen dem gick med på "Vanten var hans men att han hade slarvat bort den förlängelsen och han menar att någon annan ska ha använt hans vante och gjort brottet". Tingrätten tyckte inte att DNA testet skulle ingå. Okej visst ni kanske inte tycker att DNA testent inte gjordes rätt eller vad det nu var, men kom igen om det fortfarande träffade in han och hon kunde peka ut han så säger det något. Alltså gud det verkar vara lätta att komma undan med saker, bevis verkar aldrig räcka till nu för tiden, även om man har bild/film/DNA och allt så kan en person bli friad.


Snart alla hjärtans dag, den romantiska dag, typ. Det är inte alla som tar denna dag så seriöst. Fast en rolig sak, dagen innan är fredag den 13, så vem vet många par kanske kommer bråka den dagen, irritera sig på varandra och sen bli sams på lördag igen ihhih. Det finns dem som kanske hittar någon på alla hjärtans dag och sen finns det dem som inte gör det just den dag kanske.





Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0