En dimman





En dimma i mitt öga,
Det är tårarna som kommer.
En tår rinner sakta nerför min kind,
Varför kommer den nu?
Varför föddes denna tår i mitt öga?
För att sakta rinna och sen ramla ner från min haka?
Tåren rinner,
Rinner sakta.
Känner den salta smaken i min mun,
Den ligger på mina läppar nu,
Så salt och våt,
Stänger mina läppar igen. 


Står fortfarande i en dimma,
Tårarna föds på nytt om och om igen i mitt öga,
För att sedan rinna nerför min kind,
Stanna,
Stanna på mina läppar och sedan fortsätta nerför hakan.
Den salta våta tåren faller ner i mina slutna händer,
Slutna händer mot mitt ansikte,
Vill inte se nått,
Vill inte se omvärlden.

Våta händer,
Salta tårar,

Jag står kvar i dimman.

Varför är det alltid jag,
Jag som står ensam i dimman,
I dimman med kinderna fulla av tårar,
Tårar små, våta och salta?


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0