Grön concealer

Grön concealer används för att dölja röda märke eller område i ansiktet. Grön concealer döljer och neutraliserar akne, blemmor, finnar, rodnader, ytliga blodkärl och andra röda hudpartier. Grönt är rött motsatsfärg och dämpar därför det röda partier bra.

Man kan applicera på 2 olika sätt.
1) Applicera innan din foundation med en concealerpensel på

det "rödamärke" som du vill dölja, tex en finne

2) Om du har rodnad i större område i ansiktet, som tex kinderna, pannan m.m så kan du ta en mjuk kabuki brush och borsta nätt på, där du vill dämpa rodnad, efter din foundation. Tänk på att endast ta lite av concealer på toppen av din kabuki brush. Genom att applicera rätt så kommer du få en bra täckning utan att se grön ut :P


Min gröna concealer från everyday minerals ger mig en bra täckning och resultat. Jag applicerar den gröna concealer innan min foundation. Den är skonsam och vårdande mot huden utan att täppa till porerna är ju ett plus i kanten :)

 

Min gröna concealer är från Everyday minerals hittar ni HÄR

 

Här har ni andra gröna concealer både i puder och flytande form

Tikei 99 :-

WetnWild 79:-

Edona 99:-

Clinique 175:-


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0