Idag gjorde jag middag

Nu är alla mätta och belåtna här hemma efter min franska kycklinggryta, ris, 2 olika sallad och morotskaka till efterrätt :). Även om det inte var en massa olika saker jag hade gjort så tog det sin tid eftersom man skulle hacka, skölja, blanda, vänta, diska, duka fram m.m allt tog ca 4 timmar :/ var helt slut efteråt men all beröm gjorde mig på topp igen :D. Jag tror det var 2 år sen jag sist gjorde en stor middag till flera än bara till mig och Ivo :). Ivans syster sa till mig innan "så vad blir det imorgon Medina" hehe fast det var skoj speciellt att testa något nytt :).

 

Fransk kycklinggryta och ris

När jag hade lagt in morotskakan i ugnen så började jag med fransk kycklinggryta direkt

 

2 olika sallad

 

Första gången jag göra morotskaka

 

Middag är serverad...Dukade fram det fint oxå

 
Efter maten blev det efterrätt/fika 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0