Var på akuten igår

Hej på er! Igår var dagen absolut inte som jag hade planerat.
 
Under onsdag natt hade jag problem med att andas och hostade hela jävla tiden speciellt när jag la mig ner då var det som jobbigast, sov inte hela natten. Tidigt på torsdag morgon började jag ha allt svårare och svårare att andas, fick ingen luft nästan. Så jag tog mig till akuten då situationen blev bara värre. Där fick jag en rör för att andas in luft, tog blod prov och röntgade lungorna.
Var på akuten i 3½ timme.
 
Röntgen visade bra men i blodet hade en infektion och han tror att jag har fått min astma tillbaka något som jag hade som barn. Andning test måste jag göra efter att infektionen har försvunnit. Om jag nu har astma igen så måste jag använda såna hjälp medel. Efter som jag har haft astma och host anfall innan plus pollenallergi så fattades bara förkylning för kroppen tillsist ska lägga av typ. 
 
Jag hatar att ta blod prov men när du inte kan andas så kändes det inte lika farligt att ta blodprov
 
antibiotika och kortison brustabletter
 
Kortison hjälpte mig med andningen igår men hostade till lite då och då men inte lika farligt. Min pojkväns syster tror att min astma har varit gömd men att naglar kanske har tagit fram det. Fan ångrar att jag inte använde munskydd tidigare. Hoppas nu att detta hjälper mig, så att jag slipper hosta varenda gång jag bygger naglar.

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch vad jobbigt, hoppas verkligen inte du fått tillbaka det. Jag var på vårdcentralen i måndags, har hostat i flera veckor så antingen har jag astma eller allergi. Får provsvaren nästa vecka :S Mindre kul, men å andra sidan så är det väl bra att veta vad man har, så vet man vad som ska undvikas och vilka mediciner man ska ha?

Hoppas du känner dig bättre nu!! :)

2012-06-29 @ 17:09:24
URL: http://lillyz.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0