Friends we love

Vem älskar serien Friends?
Jag själv älskar den. Det känns nästan som om jag har växt upp med den serien. Jag tror nog att jag har sätt flera av dem avsnitt 10 gånger känns det som och fortfarande har jag ej tröttnat, skrattar lika mycket som jag gjorde första gången. Jag kommer ihåg när dem visade det sista avsnittet av Vänner blev rätt så ledsen.


I rollerna som många redan vet är:

Kocken Monica Geller som är väldigt petig hur allt ska vara och mår dålig om det inte är rent i hemmet.

Skådespelaren Joey Tribbiani en riktig charmare och som alltid använder repliken "how you doing" till tjejer han möter

Kontorsarbetaren Chandler Bing som drar en massa skämt hela tiden om allt.

Massösen Phoebe Buffay som ofta är vimsig och spelar på sin gitarr med väldigt konstiga texter så som den kända låten "Smelly Cat, Smelly Cat"

Paleontologisten Ross Geller som ständigt pratar om sina dinosaurier och gifter sig om och om igen.

Rachel Green en bortskämd, rik tjej som var kompis med Monica i high school men som utvecklas under seriens gång till en mer självständig kvinna.


Det allra första avsnittet sändes i USA den 22 september 1994 och därefter fortsatte serien fram till 10:e säsongen som sändes i USA den 6 maj 2004.

Tänk er Vänner började 1994 inte konstigt att det känns som om man har växt upp med serien.

När alla säsonger kom ut:

Säsong 1 (1994-1995)

Säsong 2 (1995-1996)

Säsong 3 (1996-1997)

Säsong 4 (1997-1998)

Säsong 5 (1998-1999)

Säsong 6 (1999-2000)

Säsong 7 (2000-2001)

Säsong 8 (2001-2002)

Säsong 9 (2002-2003)

Säsong 10 (2003-2004)


Vem har förändras mest?


Så vem är din favorit?

Jag själv har svårt att välja eftersom alla har en karaktör där det finns något som man tycker om hos den. Men jag tror nog att jag tycker om Joey lite extra och det är bara för att han är så himla rolig typ alltid.


 Nu kan även du få samma outfit som Jennifer Aniston

Jeans byxor republic.co.uk

Linne store.delias.com

Halsduk oldnavy.gap.com

Jacka allsaintsshop.co.uk

Väska net-a-porter.com

Skor monamoore.com

Glasögon eluxury.com

halsband asos.com

Denna klippet är så bra.
Monica är riktigt rolig när dem visar henne som tjockis


Liknar heller hur?


Kommentarer
Postat av: Renée

Rachel är lätt min favorit!

2009-05-02 @ 15:42:20
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: ♥ helén

Vänner är såå bra :)

Jag tror, enligt den där bilderna, att Chandler har förändrats mest ;)

Jag har ingen favorit, för alla är lika knäppa på sitt sätt :)

Det skulle inte göra nått med en elfte säsong :D

2009-05-02 @ 16:01:39
URL: http://heleenlindberg.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0