Busschauffören stäng av mobilen

Gud vad jag bli irriterad när jag ser busschaufförer prata i mobiltelefon samtidigt som han/hon kör.  Sist jag kollade så fick inte en bussförare prata i mobiltelefon när han har sitt skift eller har jag fel? Jag kommer ihåg 2 gånger som jag riktigt störde mig och blev irriterad, det var en gång när jag satt rätt så nära bussföraren och hans mobil ringde 3 gången (ljudet var ej avstängt), han hade 3 olika samtal under dem 25 minuterna jag satt på bussen. Den andra gången var när jag och Ivan körde bakom en buss som körde såååå otroligt sakta och att svänga tog en evighet, så Ivan körde om bussen och det visade sig att busschauffören pratade i mobil. Fast detta handlar inte bara att jag tycker att det är irriterande utan också att han/hon är faktiskt på jobbet och att dem har ett ansvar för dem som är i bussen och när dem pratar i mobiltelefon så är man inte lika koncentrerad helt enkelt.




Vad tycker ni om detta med att busschaufförer pratar i mobiltelefon medan dem kör?

Kommentarer
Postat av: micki

Det ska dom väl ändå inte få göra?

2009-05-20 @ 20:02:34
URL: http://mickicasas.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja precis, det konstiga är att hon har varit gravid i tre månader och folk och även jag tror att hon var tillsammans med killed redan när hon spelade in " den rätte för rosing" såg du det?



jo det är kanon,sj? kram

2009-05-20 @ 20:06:52
URL: http://coconutkiller.webblogg.se/
Postat av: julia

Det borde dom ju verkligen inte få göra! Asså det ökar ju verkligen risken att krocka eller så..



Kram

p.S. Fin blogg ;)

2009-05-20 @ 21:28:49
URL: http://jullizz.blogg.se/
Postat av: AlexandersMamma

fruktansvärt irriterande när dom pratar i telefon när dom kör ja! inte nog med att chafförerna oftast kör som idioter, dom tycker det är helt okej att prata i tel samtidigt, sjukt enligt mig.



ha en bra kväll och hälsa ivan. :)



kram jessica.

2009-05-20 @ 21:55:45
URL: http://piinkbaby.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0