Veckan med Baby

Hejsan det var länge sen ihihih, en vecka typ. Som jag skrev innan har jag tagit hand om Baby hela denna vecka. Så jag tänkte sitta framför datan kunde vänta, skulle ändå vara med henne bara en vecka. Jag ville även att hon skulle se mig som ledare så jag fick träna med henna och hon knyte an snabbt till mig. Annars har det varit väldigt mycket skolan, nästan varje dag har varit 8 timmar i skolan, vilket har så klart varit lite tufft på tanken på att Baby fick vara rätt så länge ensam. Men hon är så duktigt, även som 13 veckor gammal klarade hon av sig i 4 timmar utan att kissa.


Visst hon kunde vara lite olydigt ibland men samtidigt är det viktigt att inte glömma att hon är fortfarande ett barn i stort sätt. Man ska inte ha så stora förväntningar på henne och förvänta sig att hon ska kunna allt redan och förstå allt. Jag lärde henne att sätta sig vid dörren innan hon går in i lägenheten, ibland räckte det att jag tog tag i handtagen så förstode hon, ibland behövde jag bara ryka till lite med kopplen, ibland bara att säga en gång sitt och ibland 5 gånger innan hon gjorde det. Men det handlar om tålamod helt enkelt man kan inte flippa ut och låta helt arg bara för att hon inte gör som man säger vid första försöket. Men jag tror att det är viktigt att ta hänsyn till hundrasen så väll men inte allt för mycket, uppfostra den utifrån hundrasen den är. Det är bra att använda metoder som en ledare elr modern hade gjort när valpen är olydig.


När vi var ute och promenerad på ställe där vi inte har varit innan så var hon väldigt duktigt och lukta på allt. Hon gick bredvid mig hela tiden och när hon väl gick framför mig så vände hon sig om ett par gånger bara för att se om jag var där. Men något jag tyckte var skönt var när det inte var så kallt ute, då promenerade vi rätt så mycket. Det viktigaste för en hund är just att promenera som han mannen som talar med hundar säger men inte bara det jag själv älskar att promenera.

Nä hon var så duktigt, lyssnade väldigt mycket på mig. Hon följde efter mig vart en jag gick i lägenheten. Först trodde jag att hon inte ville vara ensam. Men edgång när min Ivan var där så sov hon mellan oss, men när jag resta mig för att sticka till Cv, så vaknade hon till och tittade efter mig och gick direkt efter mig, även när min kille kallade på henne så rörde hon sig inte, vänta på mig utanför dörren. Även när hon skulle sova så var hon tvungen att vara nära mig, när jag flyttade på mig så förflyttade hon sig väl, och tryckte in sig i mig.


Kommer vara konstigt att inte ta hand om henne eller träffa henne så mycket, plus att hon har fastnat vid mig och ser mig som hennes ledare. Känns lite jobbigt nu när jag tänkte på det.

Men jag ska förbi min bror idag, hans tjej kommer inte fören på söndag så jag och Ivan ska kanske titta på film med min bror och så kan jag vara med Baby. Handlade mat till henne, hon har börjat äta helfoder blandat med torrfoder vilket hon älskar, försöker slicka rent hela skålen. Men jag köpte även tuggben till henne, behöver det nu när tenterna sakta börjar växa. Älskar henne.

VÄRLDENS SÖTTASTE



Jag tror att jag tog ca 100 bilder på henne under denna vecka.



Peace, Love, Respect

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0