Kraftigt jordskalv i Skåne

Gud när det inträffade viste jag inte hur jag skulle reagera. Innan det hände så vaknade jag till och skulle bara vända mig om och helt plötsligt hör jag en kraftig smäll mot vägen och det att skakade. Jag fattade först inte vad det var, trodde att jag inbillade mig, gud vad bra fantasi jag har tänkte jag att jag känner av det lilla minsta. Mitt hjärta började slå så snabbat att det tog ett tag innan den sakta började slå i jämn takt. Men jag somnade snabbt där efter igen, eftersom jag viste ej vad det var. Därför satt jag igång data direkt när jag vaknade och skulle läsa nyheterna och se om det verkligen hände eller om jag inbillade mig. Har aldrig varit med om en jordskalv. Alltså man vet ju att vår planet sakta men säkert håller på att gå under. Jag hoppas bara att Sverige inte blir som USA  en rolig sak däremot, när min kille klippte sig igår så sa han frisören "Sverige är inte som alla andra länder, kolla bara i andra länder vad som händer många hemlösa finns det och kolla bara vad som händer i USA med hemska väder". Konstigt att det hände dagen efter att han sa det. Vem vet det kanske inte blir tryggt i Sverige snart också och då jämför jag med USA och allt som händer där.

Jag är fortfarande chockad, jag kan inte gripa det. Hur hela lägenheten skakade från höger till vänster, hur jag kände skakande under min säng. Det kändes jätte hemskt.

Plus att det var oväsen.

När det inträffade så hörde jag en av grannarna öppna dörren och var tydligen på väg ut, men sprang snabbt tillbaka in igen. Gud vad hemskt det måsta vara för dem som var ute, på väg till skolan, jobbet eller bara gående.


Skalvet mätte mellan 4,5 och 5 på Richterskalan vilket är mycket för svenska förhållanden. Det orsakade vibrationer i byggnader och det finns risk för sprickbildningar i fasaderna.


Kommentarer
Postat av: Ivan

Ja de var fan hemskt...Skulle precis somna då o helt plötsligt så kändes det som någon stod o ryckte i min säng...Fan vilken känsla...Hoppas bara inte det händer igen i sverige...För då flyttar jag till USA ;) hehehe. Sweet Dreams cmok

2008-12-17 @ 03:02:09

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0