Melodifestivalen 2015

Jag är ingen person som orkar sitta framför tv varje lördag och titta på Melodifestivalen, utan gå istället in på Aftonbladet när finalen är slut, för att se vem som vann. Jag har lyssnat på det 12 låtar (på youtube) som tävalde i finalen och här kommer lite "kort" om vad jag tyckte om vissa av det låtar, som fångade min uppmärksamhet.
 
Samir och Viktor - Groupie
Detta är en typiskt låt som små tjejer och barn tycket om. En aning löjlig, påminner mig lite om låten som Frankrike gjorde förra året i Eurovision song contest 2015, om jävla moustache :/. Så det är inte så konstigt att Groupie kom 8, fast egentöogen även det är för bra placering..No hate, jag gillar Samir, men låten var tyvärr inte bra
 
Eric Sadde - Sting
Ännu en låt som jag tycker var löjlig och barnslig. Vet inte ens vad låten handlar om, något väl om hur bra han har det nu medan den som hade bra innan, har det sämre nu ELLER? Han sa typ samma sak om och om igen.. Sen tyckte jag denna raden var så löjlig: I knew you before you were a cool kid, So screw you righ :/ 
 
Linus Svenning - forever starts today
Detta var en låt jag tyckte om och killen hade väldigt fin röst. Detta är en låt jag kan lyssna i bilen, till skillnad från någon av det 12 som tävlade i finalen. Tror detta är en låt som vi hade kunnat komma långt i ESC.
 
Jessica Andersson - Can't hurt me now
En till låt som jag tyckte var okej. Påminner mig lite om Sanna Nielsen låt Undo, fast sååå klart Undo är mycket bättre, en låt jag ännu idag lyssnar på. Fast jag tycker inte Can't hurt me now förtjänar att vara på 11 plats, den var bättre än så :/
 
Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri
Detta är nog en låt som Sverige hade kunnat komma långt med i ESC. Allt som är "annorlunda" kommer långt i ESC. Jag tycker om låten, fast efter ett tag så blev det för mycket av jojrkande (eller hur man nu stavar).. Jag tyckte nog mer om låten/jojrk han gjorde på Talang, var sååå bra, berörde en. Om han hade gjort något sånt så hade han nog vunnit, killen kom ju 2. Blev för mycket annat i bakgrunden i "Jag är fri"
 
Hasse Andersson - guld och gröna skogar
Det var något med denna låten som jag tyckte om, fast ingen vinnar låt direkt :P. Någon mer som tycker att en svensk låt borde vinna någon gång för Sverige, det är fan bara engelska låtar hela tiden :/
 
Måns Zelmerlöw - Heroes
okej nu till låten som vann. Jag tror nästan alla det häftiga effekterna gjorde att låten vann. Låten var verkligen inte så bra för att slå rekord i Melodifestivalen för flest poäng, någonsin typ. Sen melodin och låten låter allt för likt David Guetter låt "lovers of the sun". Tror inte det är en låt som kommer komma långt i ESC :/

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0