overnight oats mitt recept

Okej, nu har jag testat round 2 på overnight oats. Efter ha läst 5 olika recept på overnight oats som folk har skrivit, så har jag slagit ihop min egna recept på overnight oats, när det kommer till ingredienser och mått. Och denna gången blev der riktigt gott :D. Overnight oats som jag gjorde första gången, med bara havregryn, kvarg och mjölk var inget för mig :/
 
Detta är min egna recept på overnight oats
 
Vad du behöver
 
För en portion 
1 dl havregryn - 40 gram
1 msk chiafrö - 10 gram
2 msk kokosflingor - 10 gram
2 tsk vaniljsocker - 6 gram
2 dl yoghurt naturell lätt - ca 200 gram
 
Blanda alla ingredienser i en skål, lägg aluminiumfolie över och in i kylskåpet över natten, sen på morgonen är det bara att blanda frukt/bär, "nötter", kanel, i stort sätt vad du tycker om och känner för, finns inga gränser direkt ;)
 
Så här ser det ut sen dagen efter
 
Och så här gott och fint ser det ut sen med topping på :)
 
Min topping blev, jordgubbar, blåbär, mandelspån och kanel

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0