allergisk reaktion

Igår kväll så skrev jag, att jag typ kände mig sjuk och att mina ögon sved och kliade, typ 1 timme efter inlägget så körde jag, Vesna och Ivan till akuten i hbg haha. Fick en allergisk reaktion, mina ögon(lock) svullnade upp och det blev bara värre. Jätte hemskt var det :( trodde det skulle stängas helt. Fick en tablett för allergi, ingen speciell då den finns receptfri på apoteket. Har fortfarande lite svullnad kvar men inte som igår. Dem gjorde inga prover så jag har ingen aning vad det kan vara :/. Ska till vårdcentralen nu i veckan och göra pricktest. Har inte haft problem med allergi innan, men detta är nu andra gången min kropp reagerar på något.
 
Så här sexig såg man ut igår hahaha
 
Under dagen så mådde jag helt okej, vet bara att en stark lukt av blommor i Ikea fick mig att börja nysa jätte mycket, typ 2 timmar efter Ikea, och min näsa blev helt täppt. Så jag tog Desonix, aldrig testat innan, 15-20 efter så började mina ögon svida och klia. Tog ca 10 min till och så började det svullna. Ivans syster sa att egentligen ska Desonix inte ha den effekten eftersom det är för pollenallergi och innehåller kortison, jag har tagit kortion tabletter innan. Vet inte :( får se vad pricktest visar

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0