homemade scrub

Ikväll ska jag testa en homemade scrub men oliv olja, honung och socker. Mitt ansikte har flagnat så otroligt mycket det senaste veckorna. Kylan har verkligen tagit hårt på min hy :(. Det är speciellt på kvällen när jag tvättar av mitt smink som man kan tydligt se hur torr min hy är.
 
En väldigt torr hy, pågrund av tex kyla, för lite fukt eller starka produkter, producerar mer fett (dålig fett) så därför är det viktigt att återfukta huden kvittar vilken hudtyp du är, speciellt nu under vinter.
 
Jag har väldigt känslig hy oxå vilket göra att facescrubs i butik är allt för starka för min hud. Att använda naturliga ingredienser känns snällare mot huden. Produkter man köper har man egentligen ingen aning ens vad hälften är för något :/
 
homemade scrub

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0