Min tzatziki recept

Jag försöker alltid göra mina egna "maträtter" istället för att köpa färdigt. Som Ivan sa igår: varför handla ute när man har en flickvän som lagar så god mat, hehe gulligt :). När jag gör själv så vet jag vilka ingredienser som finns och inte finns i. Tex varför köpa pulver våfflor när man kan göra själv, det blir mycket godare och med riktiga ingredienser. På förpackningen står det pulverägg typ nej tack jag föredrar riktiga ägg haha. 
 
Så det är klart att jag vill att mina läsare ska oxå äta bra mat som både går snabbt och är gott :). så här kommer recept på min tzatziki :)
 
Detta är vad du behöver
 
För ca 3 personer
2 dl Turkisk yoghurt 
1/2 msk Olivolja
Salt
1 dl fin riven gurka
Vitlökspulver (Ni kan så klart ta pressade vitlöksklyftor) 
 
Gör så här
Lägg Turkisk yoghurt i en skål
Blanda i olivolja och salt. Tänk på att ta lite salt i taget och smaka i mellan åt.
Riv gurkan smått åt sidan och tryck ut all saft innan du lägger i yoghurt blandningen
Hur mycket vitlök man vill ha är från person till person
 
Sååå gott och fräsch tzatziki 
 
Om du vill ha det lite mer flyttande så kan du lägga till vatten, hur flyttande beror på hur mycket vatten du lägger till men börja med lite i taget.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-05-16 @ 14:45:05
URL: http://www.hittarecept.se

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0