Min köttfärssås recept

Här kommer recept på min goda köttfärssås 
 
Vad du behöver + citronpeppar/peppar

400 g köttfärs

1/2 gul lök

2 st pressade vitlöksklyftor

flytande smör till stekning

1 1/2 msk kalvfond

1 msk soja

2 dl krossade tomater

1/2 dl tomatpure 

1/2 tsk oregano

1/2 tsk timja

Citronpeppar/peppar (smak)

1/2 dl grädde

salt (smak)

 

Gör så här

Skala och hacka löken. Fräs lök och vitlök i smör-&rapsolja i en stekpanna. Lägg i köttfärsen och stek under omrörning så att det smular sig. Tillsätt kalvfond, soja, krossade tomater, tomatpure och kryddor. Rör om och låt koka ca 15 min. Tillsätt grädden och koka ytterligare 15 min. Smaka av med salt.

 

Så gott, även dagens lunch ;)

 
Tips: Smaka av i mellan åt, om det är något du tycker mer om så är det bara att lägga till ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har en fråga angående byggande av naglar.
Vad för sån UV-lampa har du, kan du inte länka, för jag har blivit väldigt intresserad av att bygga naglar så jag undrar vad du använder dig utav.
Och om du inte kan hitta, kan du inte hitta någon annan du vet är bra men som inte är allt för dyr, ifall under 1000 lappen är möjligt så hade det varit super annars går det bra med lite dyrare.
Tack på förhand, din blogg är verkligen super!!

2013-06-04 @ 23:50:10
Postat av: Medina

Här är den jag använder :)
http://www.nagelvaruhuset.se/uvgel/tillbehor-gel/uv-lampa-med-timer-silver.html

:)

2013-06-06 @ 13:14:14
Postat av: Anonym

Tack så jätte mycket, ska beställa den ikväll, men har en till fråga, vad för uv gel är bra? och vart finns det att beställa, vilka använder du dig utav ? :)
Och jag har även sett att du har vita tippar som glittrar om du förstår, vilken sida är det du oftast brukar beställa ifrån? :)

2013-06-07 @ 19:28:29
Postat av: Medina

Allt jag använder är från samma sida som jag köpte min uv lampa :). Dem är billiga och bra..det är vitglitter som jag lägger på dem vita tipparna :)

2013-06-10 @ 11:01:18

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0