Hemmagjorda ansiktsmasker och skrubb

Hur många av oss har inte köpt olika ansiktsmasker eller scrubs, både från Apoteket och kicks utan någon riktigt resultat. Hos mig har det antingen varit för starka eller för "svaga" ansiktsmasker/skrubbs. Så tänkte jag varför inte testa hemmagjorda ansiktsmasker och skrubb som är helt naturliga och som man ofta hittar i hemma. 
 
Vill inte ge bedömning än, det kommer jag göra efter några användning. Kommer även då gå djupare in i vad varje ingrediens hjälper med. Kan bara säga att jag ser lite resultat varje gång
 
Här är det olika ingredienser jag använder till mina hemmagjorda ansiktsmasker och scrub. Jag kommer kanske lägga till banan och havregryn :). 
 
Ansiktsmask
1: Honung och kanel
2: Yoghurt och Honung
3: Honung
4: Äggvita
 
Skrubb
1: Socker och citronsaft

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Visst är det smart att göra egna! Mycket billigare dessutom. Förut brukade jag skrubba kroppen med socker och olja.

2013-06-18 @ 20:05:02
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Cajsa Lindahl

hihi ätbar ansiktsmask.. ;-)

2013-06-18 @ 23:57:17
URL: http://cjssong.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0