Pores be pure Formula 10.0.6

Igår testade jag en ny ansiktsmask, Formula 10.0.6 Pores Be Pure Mud Mask. Här kommer en kort beskrivning om Pores be Pure och känslan jag fick under och efter behandlingen.

Beskrivning

Pores be pure är en mask som hjälper till att eliminera orenheter och öppnar upp tilltäppta Porer. Innehåller kaolinlera som verkar avgiftande in huden, drar ut orenheter och absorberar överskottsfett. Innehåller även jordgubb, en mild fruktsyra som exfolierar, rengör och hjälper till att läka utslag. Använd 1-3 gånger i veckan. Applicera på torrt och rent ansikte.

Låt stå i 10-15 min och skölj med ljummet vatten.

 

Vad jag tyckte

Jag har känslig hud vilket har kommit upp här på bloggen ett par gånger :P så jag blev chockad att min hud inte blev irriterad efteråt. Kändes inte brännande medan masken var på och inte heller rodnad efter sköljning. Jag fick en stickande känsla precis i början men inte på ett obehagligt. Det kändes mer som masken började jobba. Detta försvan när masken torkade allt mer in. Min hud kändes mjuk och mina porer blev lite mindre. (OBS: när du väl har fått porer i ansiktet så kan man aldrig ta bort helt). Vissa masker har gjort min hud röd och torr men inte Pores be pure.

 

Fördelar:
-irriterar inte
-slätar huden och minimerar porer
-Rengör på djupet
-lätt att tvätta bort

Detta är engångsförpackning och kostar 20 kr inne på kicks.

Tuben är 100 ml och kostar 99 kr. Man får mycket "lera" i engångsförpackningen så det räcker till 3 användningar till. Jag är lite skeptisk till att ha sånt öppet så jag slängde min.

 

Vill testa denna oxå

 

(Detta är känslan jag fick betyder inte att resultatet kommer vara samma för dig)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0