Känner du igen dig?

Den mest vanligaste nyårslöfte man hört speciellt hos tjejer "mitt nyårslöfte detta året är att börja träna och komma i form till sommaren". Känner du igen dig? Har hört mig själv säga det ett par gånger :P. Många av oss har varit där innan, första och kanske andra månaden är man duktig och kör sitt bästa men kort därefter är det inget annat än damm runt gymkortet. 

Detta året blev det inget nyårslöfte "ska börja träna" för mig. Man ska träna för att det är bra och hälsosamt och inte bara på grund av ett nyårslöfte. Du måste vilja träna oxå för att det ska bli bra. Jag började träna regelbundet och aktivt i 3 månader och detta var i augusti. Jag ville och kände mig motiverad, hade inget med nyårslöfte att göra. I Slutet av november så minskades min träning när en massa saker började avbryta mig.


Den mest vanligast nyårslöft hos många är att börja träna. Men för att det ska hålla i sig så måste du vilja träna oxå. Det är bättre att sätta upp mål än att följa ett jävla nyårslöft
 

Ni som tränar regelbundet året runt måste nog hata det

2 första månaderna efter nyår, allt för mycket folk och deras nyårslöfte :P.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0