Ögonskugga

För ca 3 veckor sen började jag använde ögonskugga på mina ögonbryn istället för ögonbrynspenna. Fattar inte varför jag inte har testat med ögonskugga innan. Jag tycker resultatet blir mycket bättre, snyggare och man ser betydligt mjukare ut i ansiktet. Ögonbrynspenna gjorde ögonbrynen allt för skarpa, nästan så att man såg hårt sminkat ut.
Det var Miresa som sa till mig att testar ögonskugga :). 
 
Det blir verkligen en stor skillnad med ögonskugga, mycket snyggare och man får den perfekta arch. Det går betydligt snabbare att forma perfekta ögonbryn med ögonskugga medan med ögonbrynspenna tog det längre tid, man vill ju inte få det så skarpt att det ser helt onaturligt ut. Med ögonbrynspenna var jag tvungen att fylla i mycket för att forma mina ögonbryn, såg inte fint och passade inte mig. Som ni ser på bilen, så
ser det mer naturligt ut med ögonskugga även i close up och ögonbrynen ser fylligare ut oxå
 
Jag använder den mörka ögonskugga som är från IsaDora. Med en vinklad pensel är det lättare att få en snygg arch men även en fin form på ögonbrynen. Vinklad pensel får allt att gå snabbare.

För vissa passar så klart ögonbrynspenna bättre men för
mig passar ögonskugga mycket bättre. 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0