Mina köttbullar recept

Igår gjorde jag hemmagjorda köttbullar och eftersom dem blev så goda så vill jag så klart dela med mig av receptet :). Andra gången jag gör hemmagjorda köttbullar så ni kan förstå att man blir glad när resultatet blir lyckad :). Ivan älskade dem verkligen hehe . Man kan säga att hemligheten är matlagningsgrädde, kalvfond och soja ;)
 
Sats 2 personer
Ingredienser
250 g köttfärs
1/4 dl ströbröd
1/2 matlagningsgrädde
1 msk finhackad lök
1 st ägg
1/2 tsk salt
1/2 krm citronpeppar
1 msk soja
1 msk kalvfond
1 msk Arla Smör-&rapsolja
 
Gör så här
Blanda ströbröd och grädde. Låt svälla 10 min. Lägg i färs, lök, ägg, salt, peppar, soja och kalvfond. Rör till en jämn smet. Forma färsen till jämna bullar. Stek dem i smör-&rapsolja på medelvärme.
 
 Fina och runda :)
Trackback
RSS 2.0