Akuten idag igen

Idag så var man på akuten igen :/. Mina utslag blev MYCKET värre idag när jag vaknade och det bara spred sig och spred sig mer och över allt. Fick på ställe som jag inte hade igår vilket var runt munnen/ansiktet, fullt på handflatan/händerna, ögonlocken och hårbotten. Det slutade inte sprida sig förän där vid 18:00 efter att jag fick korison :S. Dem var riktigt sega idag eller mer sagt han manliga sjukskötaren var det, glömde till och med skriva in mitt blodtryck efter att han tog det. Vi var på akuten i 6 ½ timme och det tog 3 timmar innan något ens hände. Jag fick kortison igen fast större styrka plus att hämta ut mer på apoteket 10 st varje dag i 3 dagar och atarax för att lugna ner huden. 
 
Bild 1: Igår kväll där vid 22:00
Bild 2: Idag runt 13:30 och det blev värre ju mer klockan blev, resten av kroppen såg hemsk ut oxå
 
 
Det är fortfarande rött och ser hemskt ut men det röda börjar sakta och smått dela ifrån varandra, man ser lite mer hud nu :/. Magen och ryggen är fortfarande väldigt rött fast inte lika aggressivit som i början enligt läkaren. På handflatan har det minskat. Kliar till då och då och huden är väldigt känsligt mot sol och värme just nu. JAG hoppas det lägger sig mer imorgon.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0