Tar du bra hand om dina tänder?

Jag under var detta med, godis endast på lördagar försvann. Nu äter och dricker man sötsaker när som helt och var som helst. Men när man börjar betala för att besöka tandläkaren ska man nog börja ta bättre hand om sina tänder.


Jag har alltid haft bra tänder
. Jag aldrig haft håll, vilket gör det billigare för mig när jag ska till tandläkaren. Jag sköter verkligen bra mina tänder. Borstar mina tänder 2 gånger om dagen och detta kvittar om jag kommer hem 3/4 på natten, jag kommer borsta dem. Att tvätta sina tänder mer än 2 gånger om dagen är inte bra. Efter att jag har borstat tänderna så använder jag munskölj och efter det så stoppar jag i mig en fluortablett.


Kommentarer
Postat av: Carro

Du har tur som har bra tänder. Fast att jag borstar mina och käkar flourtabletter så får jag nya hål precis hela tiden. Jätte drygt. =/

2009-09-05 @ 22:06:15
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har heller aldrig haft hål, skål för oss!!

Men jag tror inte jag gör något speciellt, tvärtom, jag dricker cola och kaffe, godis ibland, men jag borstar alltid två gånger om dagen. och så mycket mer gör jag inte. Tandtråd nångång, och fluortabletter om jag är med min pojkvän, för han har dem med blåbär, mums! Haha

2009-09-05 @ 22:23:52
URL: http://lillyz.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag med, inga hål! men ska bli bättre på att ta hand om dem ;)

2009-09-06 @ 02:04:27
URL: http://thewhitetee.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0