Norge vann Eurovision 2009

Norge blev vinnarna för Eurovision 2009 med hela 387 poäng vilket är tydligen rekord. Något som är lite komiska i det hela är att efter 00:00 slagen så vann Norge precis i samma stund som det blev Norges nationala dag. Av alla länder fick Norge poäng av och fick flera 12:or, 10:or och 8:or så det är inte konstigt att dem fick så hög poäng siffra. Detta är Norges tredje seger och det var 14 år sen den senaste seger var. Där efter kom Island med 218 poäng vilket är ett stort mellan rum mellan första och andra plats som ni ser.

Jag tycket att Norges låt av Alexander var väldigt bra, en gullig låt precis som han, eller vad tycker ni tjejer var han inte gullig?



Jag tyckte att Islands låt var också bra. Yohana hade en väldigt bra låt  och en fin sång röst, att dem kom på andra plats kan jag förstå.

Jag vet ej varför men jag tyckte inte om Turkiets låt av Hadise så jag förstånd inte varför dem fick så ofta 12:or, 10:or och 8:or.

Sverige kom på 21:a. Från 18:de plats kom dem som bäst sen började det sakta gå tillbaka igen. Jag tyckte däremot inte om Sveriges låt av Malena Ernman. Visst det kanske var något nytt med opera men nej jag tyckte inte om den och det är min åsikt.

Här är topp 5 listan:
1. Norge

Alexander Rybak
"Fairytale" 387 poäng

2. Island
Yohanna
"Is it true" 218 poäng

3. Azerbaijan
AySel&Arash
"Always" 207 poäng

4. Turkiet
Hadise
"Düm Tek Tek" 177 poäng

5. Storbritannien
Jade Ewen
"It?s My Time" 173 poäng


Norway - Points: 387 - Place: 1st 


Island - Yohanna "Is it true"



Frågor till er:
Var det rätt lad som vann?

Är det ett annat land du tycker skulle ha vunnit?

Vilket land tycker du hade den sämsta låten?



Kommentarer
Postat av: victoria

sv: okej:D

2009-05-17 @ 13:56:14
URL: http://vctorias.blogg.se/
Postat av: V E R O N I C A ♥

sv: hehe okeej :) allt bra annars då ?

2009-05-17 @ 14:17:45
URL: http://veronicaapelqvist.blogg.se/
Postat av: Majda

Svar: Okejdå, thii (A)

Aw, tack, vad glad jag blir!!

2009-05-17 @ 15:14:48
URL: http://mmajda.blogg.se/
Postat av: NIKE the blog

Hans näsborrar är SÅ stora... annars var han söt:) Men det var näsborrarna jag tittade mest på.. haha tyckte inte du dem var stora? :P

2009-05-18 @ 11:47:44
URL: http://nikenike.se

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0