Res dig upp, Va fn

Det finns en sak jag irriterar mig på, eller det finns mycket jag irriterar mig på haha. När man åker statsbussen så finns det "reserverade" platser åt äldre personer. Det som retar mig är att det finns folk som sitter där och flyttar inte på sig när en äldre person kommer som knappt kan stå upp. Va fn, ni är friska och ha starka ben så res er upp och var lite mer omtänksamma mot andra människor som inte är det. Dessa människor som ej reser på sig är i alla åldrar vilket jag tycker är idiotisk att folk som är ca 30 år inte reser på sig. Även om jag sitter på en plats som inte är reserverad så reser jag mig upp för någon som behöver det mer om någon nu inte vill resa på sig där det är reserverat. Man bör ta mer hänsyn till dem som har det lite svårare.


Kommentarer
Postat av: emma

håller med!

2009-07-27 @ 12:36:19
URL: http://jumpintopuddles.blogg.se/
Postat av: jessica

haha du att vi är 2!! :D hatar när folk gör så

2009-07-28 @ 15:28:31
URL: http://jessicastarkenberg.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0