Nybliven pappa - och bara 13 år

Alltså jag vet inte länge vad som händer här i samhället, ooo gud. Jag såg på tv igår men även läste i tidningen idag om en pojke i London vid namnet Alfie Patten, 13 år som har blivit pappa till en litten flicka Maisie Roxanne. Gjorde sin flickvän Chantelle Steadman, 15 år på smällen. Pojken var 12 år och flickan var 14 år då det hände. Jag vet alltså inte, jag tycker att det är så sjukt. För det första sex i den åldern, VA. Kom igen det är sjukt, ryser i kroppen. Om man hade sätt dem gående i stan så hade man lika väl trott att dem är syskon.

Stod i tidning att när dem båda förstod att de skulle bli föräldrar tog de gemensamt beslutet att behålla barnet, hur kan man ens ta ett sånt beslut i den åldern. Dem vet nog ingenting om barn på tanken på att dem själva är det, för en 13-åring och en 15-åring har inte kunskap och möjlighet att ta hand om ett barn.


Tydligen stod det att pappan till sonen är stolt över honom trots situationen han har hamnat i, VAAAAAAAAAA.

Jag tycker till och med att en 16-17 år är för unga för att bli föräldrar, visst det beror på hur man själv är som person och hur mogen man är. Men en 12-åring och en 14-åring är INTE mogna för att få barn eller förstår vad det innebär att vara föräldrar och vad som medför.

ALLTSÅ KOLLLLA, han ser ut till och med att var 8 år.
När man ser dem tillsamman ser han ut att vara storebror till henne.


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag håller fullständigt med dig. 13 känns väldigt ungt för att bli förälder. Han är ju själv bara barnet, han är inte färdigutvecklad själv ännu rent kognitivt ju! hemskt, men får ju hoppas att det går bra för dem!

2009-02-16 @ 15:25:12
Postat av: meedo

ju jag förstår, jag tycker att det är hemskt, nää fan vet ej vad man ska säga. tycker synd om barnet, jag hoppas hon inte blir utsattt på något sätt.

2009-02-16 @ 17:32:59
URL: http://meedo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0