Det finns så många löjliga och idiotiska människor.



Igår kväll/natt så hände det lite saker.

Den första händelsen var när jag, Ivan och hans kompis stack till Burger King, detta var då 20 minuter innan dem skulle stänga. Sen bakom oss kom det ett gäng med 5 killar och 1 tjej. Det var en kille (han får heta Johan) som sa till manen bakom kassan "fan här tar det alltid så himla långt tid innan man får sin mat". Sen gick det 10 minuter och Johan tappade tålamodet, inte för att jag förstår varför han beställde inte ens något. Han började skrika och svära mot mannen bakom kassan "jävla gris jävel, fan kan inte ens titta på dig jag drar nu", men han kom tillbaka efter 2 minuter. Men sen började komma mer folk även om klockan var efter 12 då dem stänger. Så klart det blev allt mer rörigt plus att det bara fanns en person bakom spisen. Så det blev lite fel beställningar. Sen helt plötsligt så flippade Johan ut, han slog sönder kassan. Alla små delar som fanns på kassan flög mot mannen bakom kassan, slänge alla saker som fans där uppe på diskbänken på denna stakars man. Han mannen försökte förklara att det inte är hans fel. Han Johan var typ en sekund ifrån att slå han mannen. Men som tur så var det en "kund" som reste sig upp för att stoppa Johan. Jag tror nästan att Johan hade slagit ihjäl han mannen. Inga av Johans idiotiska kompisar ville stoppa honom.


Okej för det första JÄVLA idiot, hur kan en människar vara så korkade. Allt han gjorde var så himla onödigt. Jag blev helt chockad när han började slå sönder kassan. Jag tror faktiskt att han Johan och han kompisar hade rökt på. Shit när jag såg killen bakom kassan hur rädd han var, jag blev så HIMLA sur om jag det haft något basebollträd jag hade slagit honom. Såna människor bör inte ens existera.  AAAA blir så sur när jag tänker på det. Jag tycker att när klockan är typ 5 minuter innan restaurangen stänker så ska man låsa så inte fler folk kommer, men att man även ska iallafall han 3 personer som jobbar bakom spisen på helgerna. Vi satt där i typ en kvart men inga poliser kom, fattar mig inte på dem. Plus så tycker jag folk som har öppet så sent på kvällarna att det ska ha en knapp bakom kassan som går direkt till polisen och få ha ett basebollträd för att endast beskydda sig, ska vara så som i USA. Varför ska man bli slagen av en person som inte kan kontrollera sig.


Typ efter en timme så hände en annan ska, ett stort bråk nere i stan. Vet inte riktigt hur det startade. Så helt plötsligt ser vi ett gäng som börjar sticka därifrån och hör polisen skrika stanna. Men det gjorde dem inte så polisen i fullfart efter dem och slår till 2 av dem med betongen (SSSå ska det vara fan, visa att ni ändå är poliser). Detta gäng var sånt gäng som typ hells angels, dem är inget att leka med. Det var runt 12/13 poliser som kom på plats fångade alla av dem (7 st). Två var nertryckta i marken och dem andra stod mot väggen. En efter togs in i polis bilarna.

Jag känner så här, att polisen i Sverige ska bli lite mer tuffa av sig, inte konstigt att människor inte är rädda för dem när dem vet att polisen inte kan göra något.


Det var mycket för mig att ta in igår. Har aldrig bevittnat sådana saker, man har hört och läst i tidningen allt som händer där ute men att se är helt en annan sak.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag ska iväg o trääääääna :D hehe sjdå? ut i solen?

2009-04-18 @ 12:40:52
URL: http://vizle.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0