Se Det Snöa


Japp då har vi snö också här nere i Skåne. Så mysigt det var när det började snöa igår, kändes verkligen som vintern har kommit och inte bara som en utdragen höst som det ibland kan bli. Nu hoppas jag bara att det inte börjar regna inom dem 2 närmaste dagarna för då lär det bara bli slask. Men något som inte var lika trevligt var när man var ute på vägen med bilen, det vara nästan bara is i stort sätt. Det tog ca 1 timme att ta sig från La till Hbg. Fast okej min kille tog gamla hållet, det är nog bäst att hålla sig till motorvägen nu. Vi var nära att köra in i en bil framför oss, att bromsa hjälpte ej, bilen hade lite av eget liv. När jag kom hem så läste jag på text-tv att 80 olyckor hade inträffat i västra Skåne där vid 18:00 – 23:00, stora som små, gud vad hemskt.

(Aaaaaa såg precis en hemsk stor spindel, va fan har inte dem typ ”dött ut” nu, hatar insekter)

Men sen var det något som spekulerades igår, behöver man sätta på vinterdäck nu eller kan man vänta till 1 december så som det står enligt lagen? Vad tror ni? Man vill ju inte ha böter direkt. Men för att klara av vinterns kyla köpte jag en vinterjacka, Everest. Det var länge sen jag hade en sån tjock jacka, blivit ofta att jag köper kappor, men dem håller inte så värst mycket mot kylan, speciellt inte i detta svenska väder.



Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0