Lite om mig

Tänkte berätta lite kort om mig. Mitt namn är Medina och är 20 år gammal, men 3 januari blir jag 21, hört av flera att när man kommer över 20 års gräns så flyger åren förbi en. Jag studerar för tillfälle, socionomprogrammet, inriktat mig på att bli kurator på en skola eftersom jag anser genom att hjälpa barn så hjälper man även kommunen man bor i. Genom att barnen/ungdomar får chansen att prata med någon och känna att någon tar hänsyn till deras åsikter så tror jag att det kommer minskas, i alla fall en liten del av det, de problem som många kommuner har för tillfälle, speciellt i Landskrona.


När jag frågade min kompis om hon kunde läsa mitt första inlägga så påpekade hon till mig

- Du låter litte arg i din text.

Men så är inte fallet, det var inte meningen att jag skulle framstå som arg, jag har bara starka åsikter.  Och jag uttala mina åsikter så som jag hade gjort om man hade pratat med mig. Jag vill inte skriva akademiskt eller använda en massa fina ord bara för att det ska låta fint, jag vill få fram mig själv i mina texter. Eftersom jag anser att ungdomar inte ofta får chansen att framför sina åsikter nu för tiden. Jag tror att man anser att ungdomar inte förstår vissa saker. Det är en av dem sakerna jag tycker är bra med blogg, att man kan lägga fram sin åsikt. Jag tror att om dem i riksdag hade lyssnat lite mer på ungdomar så hade dem lärt sig ett och annat.


Så nu undrar jag bara en sak vad kan man egentligen presentera på sin blogg? Vad anses vara mer intressant? Vad vill folk läsa?

Och den sista frågan är var går gränsen för det man skriver?
                                                     Går gränsen här?




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0