Jävla skit

Okej nu sitter jag här och känner mig ledsen. Idag så fick jag hemskickat resultatet på en tenta jag hade för ca 4 veckor sen, en tenta som var 2 dagar, 12timmar sammanlagt. Jag fick underkänt, jippi skit skoj. Alltså gud vad universitet kan sänka en person (knäcka personen), från att känna sig bra "på toppen" till att känna sig nergrävd i jorden.
Det värsta är nog att jag trodde delvis att jag kommer att klara av tentan, men den känslan blev uppskjutet i röven på mig "som ni kanske märker så är jag förbannad också". Jag vet inte längre, har lust att hoppa av, men sen tänker man vad fan ska jag göra då, jobba med något jag inte ens trivs med, plus att jag har ett litet lån som jag kommer vara tvungen att betala av med en lön som jag inte ens själv kommer kunna leva på.
Eller kanske jobba i Danmark som alla andra göra. Men vad jag har hört så har man knappt någon fritid eller ett liv, man jobbar 24h i stort sätt.

Så vad fan ska en person som är 1.61 lång ta sig till?


Varför kan inte livet vara så lätt som det är för somliga människor, det är bara synd att dem personerna inte märker hur tacksamma dem ska egentligen vara över sitt liv utan går och gnäller på små skit som, "Gud min nagel har gått sönder, fan vad mitt liv suger, allt dåligt händer mig". Man vill nästan bara smälllllla till dem.

Jaja finns inte så mycket jag kan göra, än att göra dem jävla 3 stora tentorna jag har nu i december, eller hur det är jätte skoj hur alla tentorna både från denna kurs jag går nu och från förra kursen bara var tvungna att hamna på samma månad, nästan som om någon vill att jag sakta men säker ska bli galen och jag menar galen du vet bli knäpp. Nä fan nu börjar jag bli trött får nog lägga mig och sova så jag kan vakna och plugga direkt, jippi.


Sov gott folket


Kommentarer
Postat av: en som bryr sig

Hej medina! vill va anonym, men ja.. vill bara säga att jag känner med din känsla angående alla prov du har och känslan att andra har det så mkt bättre. Men kan ändå försäkra dig om att även de som klarade tentan, har säkert sina problem - alla har problem, vi har bara olika sätt att se på dem, och hantera dem. Försök vara stark - vilket jag känner att du är - annars hade du ju hoppat av för länge sen. Du kommer grejja det - men förstår att din självkänsla tar stryk nu. Men se till o klara allt - det där och se tillbaks sen o säg till dig själv - JAG KLARADE DET - JAG KLARADE DET!! och fråga varför du klara det - JO FÖR DU GAV DIG INTE OCH DU TRODDE PÅ DIG SJÄLV OCH HADE MOTIVATIONEN TILL ATT KLARA DET. försök o inte tänka på att det är TRE JÄTTESTORA PROV DU SKA HA - då ger man automatiskt upp - och vem skkulle inte göra det - jag skulle aldrig grejja det! Men om du tar del för del - ta tenta nr ett - som va idag (vad jag förstår) se till o grejja den o gå därifrån med ett nöjt leende - nästa tenta vilket är på lördag (vad jag förstår) se till o grejja den också!!! men börja tänk på den nu, nu när du har grejjat del ett. Och gör likadant där - gå därifrån med ett leende till. Nästa tenta.. har du två veckor på dig - se till o gör gärnet - skriv planering o motivera dig själv till en bra inställning.. Jag vill läsa här ett glatt inlägg där du skriver JAG GREJJA DET... det är ingen hemlighet att jag går på din skola o vet vad du går igenom - eller kan bättre förstå dig. Men därför vill jag som en anonym vän - ge dig rådet o stödet - ta kontakt med skolkuratorn - hon är jättebrOa på att hjälpa en. Och jag tror du behöver bättre din inställning innan du helt lägger dig ned på mattan o ger upp. Du är ju duktig!! och du vet om det innerst inne - det är bara proven som försöker lura dig till en annan inställning. Att kugga på ett prov är inget resultat över att man är "kass" även om det är lätt att tro det så. Det är ett svar att du behöver utveckla dig mera på nästa tentan så läraren förstår att du verkligen kan detta! BEVISA DET OCH ALL LYCKA TILL! JAG TROR PÅ DIG - DET GÄLLER ATT DU SJÄLV FORTSÄTTER OCKSÅ GÖRA DET!

2008-12-04 @ 18:20:00
Postat av: meedo

hejsan vem du nu är.. det var jätte snällt av dig att skriva så. ju detta med skolan gud det sänker verkligen människan så jag försöker hålla humöret så gott jag kan uppe, kan vara lite svårt eftersom det känns så stressigt. men efter att jag bestämmde mig att inte fokusera på tentorna nu i termin 3 och hålla mig till den från termin 2 eftersom den är nog lite viktigare känns det lite mer avslappnande, blev för mycket när jag tänkte på alla tre. så idag när jag hade tentan så kändes det inte så panik som jag annars brukar alltd göra. allt jag vill nu är att klara tentan från 2, och förhoppningsvis kommer det ett glatt inlägg. ju jag paratade precis med stude vägledaren så jag ska få hjälp med dem som har någon form av funktinshinder som skappar problem i studerna, som jag har epilepsi.

men tack ännu en gång, jätte gulligt av dig att skriva så, man blir alltd glad när man känner sig stötad.

mvh Medina

2008-12-04 @ 18:36:38
URL: http://meedo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är stark! Bra att du har bestämt ditt fokus - speciellt om du har epilepsi.. då är det ju inte alls bra o vara hårt pressad o stressad!

varma kramar från en vän som ser dig varje dag;-)

(eller i skolan iallafall)

2008-12-04 @ 20:50:13

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0