Skola en Lördag, Vaa


Det var länge sen, inte haft riktigt tid pluggat rätt så mycket.

Japp då har jag kommit hem från skolan, Eeeexakt skolan. Shit alltså kändes onormalt att gå upp så tidigt och ta sig till skolan en lördag. Plus att jag egentligen är van vid att oftast stanna hemma på lördagar fram till senare under kvällen, då brukar jag ofta gå ut med killen. Men nej inte idag. Jag försökte hela tiden intala mig själv att det är måndag idag, det hjälpte lite men sen blev det lite knasigt, till sist trodde jag att det var måndag vilket gjorde mig förvirrad, kommer nog förvirra mig med det hela dagen. När jag kom fram till Landskronas vänthall (kvantum) så upptäckte jag att det stod Koppargården 14:41, "-Va vadå 41 den ska komma 32, aaa juste lördag fack". Jag vet att jag klagade innan på skinnjackor att folk fortfarande använder trotts att det är december, men något jag såg idag som chockade mig var att jag såg en tjej som hade ballerinaskor, alltså där går gränsen. Jag tycker om ballerinaskor men inte i december och speciellt inte när det spöregnar ute. Okej nu sitter jag hemma, vågar inte riktigt tänka hur tentan gick, orkar inte tänka är nog mer rätt. Känner mig bara trött på den, att bära alla dem tunga sakerna fram och tillbaka fram och tillbaka, så himla jobbigt. Fan är så irriterad på min pappa han slängde mina två veckorevyn tidningar utan att jag ens har hunnit riktigt titta igenom dem, han trodde att det var sådana vanliga tidningar från brevlådan eftersom dem låg i vardagsrummet, AAAAAA så störrrrigt, precis vad jag behövde idag, perfekt undrar om något mer kommer hända som kommer irritera mig.


I torsdags när jag var på väg till skolan för att göra den första delen av tentan, så vet jag ej varför men jag vaknade upp och kände mig bara ledsen. Väl på tåget så lyssnade jag på denna låten

Och började bara känna mig mer ledsen och fick smått tårar, fick en sån känsla att jag var helt ensam och att om något hade hänt mig så som olycka så hade jag ej haft någon att få tag i, ingen jag kan vända mig till. Känns jätte jobbig när man får sån känsla.

Sen hände ej så mycket den dagen, bara pluggade samma sak i fredag gick ej ut ens den dagen, skoj eller hur, så jobbig allt detta. Känns även så jobbig när det känns som om alla är på en, som om alla förväntar sig saker av en, nästan som om man slits åt alla håll, eller när folk säger något till en men går ett annat håll, gör helt annorlunda. Jag vill hinna med så mycket som möjligt och göra vad alla andra gör men känns som om man ej hinner men något, önskar att jag kunde känna mig lite mer fri.


Kommentarer
Postat av: Belmis :D

Du är aldrig ensam gumman :) Jag kan bara tala för mej själv (dock vet jag om andra också) att jag är här för dej vad än du behöver.



Håll ut ! Snart är det mörka över, jag lovar.



(L)

2008-12-07 @ 22:20:43
Postat av: meedo

hej gumman. tack så mycket gulligt av dig.

ha en glad bajram nu hiihih, va snäll och hjälp din mormor nu med maten ihhi



kramiz

2008-12-08 @ 01:55:23
URL: http://meedo.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0