Julskyltningen i Hbg



Så vad har vi gjort då?

Igår var jag på julskyltningen i Hbg, jag killen och ett annat par. jag tycker om är när julpyntningen, så mysigt när alla ljus kommer upp över allt. Annars var det tråkigt, inget speciellt bara en massa fulla människor från 15-  till 50 åringar. Det var en äldre man jag tror att han var runt 40 år, ställde sig mitt på vägen framför en bild och ville typ inte flytta sig. Personen i bilden var inget bättre han gjorde inget åt saken, kunde åtminstone tuttat eller något. Om han hade varit i LA så hade han fått problem. Det var mycket folk i alla fall. Fan vad folk är otroliga nu för tiden ingen tittar sig för, bara går och bryr sig inte vem dem går in i. det var en lång kille som   knäade ett litet barn så att barnet ramlade ner och killen bara fortsatte. Alltså vad är det med människorna nu för tiden, vi skiter i alla omkring oss, vem som skadar sig eller vem vi skadar. Vi blir bara mer och mer kalla av oss. Fast okej jag puttade till en kille eftersom han trodde att han ägde gatan, började gå baklänges utan att titta sig för "vem fan bestämmer sig för att gå baklänges när man vet att det är mycket folk omkring".  Jag vägrade att flytta mig helt enkelt, jag höll mig på samma streck, visst jag fick en blick men som om jag brydde mig, fack u tänkte jag.
När jag och min kompis var inne i gina trico så såg vi en kvinna som var runt 55, och det var en sån kvinna som man märker att hon är rädd för att bli gammal. Hon hade värsta blekta håret, stövlar upp till knäna, kort kjol, skit mycket smink som man lätt hade kunnat märka från 20 meters avstånd och så märkte man att hon har andvänt botox ett par gånger, såg lite stelt ut. 


Idag gjorde jag ej något speciellt, rätt så lugn dag ingen skola i alla fall, nice. Fan har en orolig känsla i magen hela tiden kan ej sluta tänka på alla mina tentor som väntar på mig. Men jag har bestämt mig för en sak, att jag ska satsa all energi på tentan från termin 2 eftersom om jag ej klara av den så blir det paus för mig och får vänta med att börja termin 4. Jag får helt enkelt sätta dem andra 2 tentorna åt sidan och göra dem en annan gång. J

Idag när jag skulle iväg för att handla mat så såg jag ett äldre par som jag har sätt 2-3 gånger. Dem hoppar alltid av där vid stationen, han går alltid ut före än henne sen hjälper han henne att gå av bussen när hon väl är ute så tar hon hans hand och dem promenerar mot Netto, det kallar jag för kärlek, att den finns kvar kvittar åldern eller hur länge man har varit med varandra.  Sånt verkar försvinna mellan oss yngre efter några år i förhållande, vi yngre får nästan använda oss av ett schema för att skriva upp när man ska kyssas, pussas, kramas, hålla hand och så vidare. Man undrar lite varför det är så. Man ska ge så mycket kärlek man kan till nära och kära, man kommer annars ångra sig då den dagen man förlorar den personen.




Peace, Love, Respect

Sov gott


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0